Bendraminčiams


 ...Negalima mažo žmogaus dvasinio pasaulio apriboti tik mokymusi.  Jeigu mes sieksime to, kad visas sielos galias pasiglemžtų pamokos,  jo gyvenimas bus nepakeliamas. 

 

 Jis turi būti ne tik mokiniu, bet pirmiausia žmogumi su įvairiausiais  interesais, poreikiais, siekiais.

  

Suchomlinskis


 

Verta paskaityti 

 

1. „Mokėjimo mokytis kompetencija: sampratos ir ugdymas“

(2013 12) Žiūrėti Ministerijos svetainėje.

 

2. „Nuo ugdymo profiliavimo iki šiuolaikinio individualizavimo“

(2013 12) Žiūrėti Ministerijos svetainėje.

 

3. „Nepriklausomos valstybės švietimo kūrimo pamokos: 1988–2012“ (2013 12) Žiūrėti Ministerijos svetainėje.

 

 

Saugesnis internetas

2011-11-11

Liaudies buities muziejaus muziejininkai sukūrė  žaidimuką, skirtą
atsipalaidavimui. Pažaiskite ir Jūs.

2011-10-23

Mokytojo horoskopas

Astrologinis receptas mokiniams, kaip sutarti ir rasti bendrą kalbą su mokytojais.

 

Avinas

9 atvejais iš 10 šis mokytojas mokykloje – neseniai ir neilgam. Ne todėl, kad jo nemėgtų vaikai. Tiesiog jam pritrūks kantrybės. Tokio mokytojo galvoje – aibė idėjų, kurias reikia įgyvendinti nedelsiant. Ypač jo širdžiai mielos įvairios varžybos, turnyrai. Šis mokytojas nuoširdžiai tiki, kad vaikams tokia iniciatyva patiks, ir tikisi iš klasės tokio pat entuziazmo, kokį jaučia kunkuliuojant savo širdyje. Mokytojas Avinas naiviai tiki, kad gyvenimas ir mokykla vaikams – tapačios sąvokos.Išvesti Aviną iš kantrybė labai lengva. Jis ūmus, savo įsiūtį reiškia pakankamai aiškiai ir garsiai. Laimė, tipiškas Avinas nepyksta ilgai: kibirkštis plykstelėjo, ir čia pat užgeso. Šiam mokytojui geriau nemeluoti – Avino ženklo žmonės labiau nei bet kuris kitas ženklas netoleruoja apgaulės. Mokytojus, gimusius po Avino ženklu, dievina vaikai, kurie išsiskiria iniciatyvumu ir greita reakcija.

 

Jautis

Nevertėtų su juo žaisti koridos. Šis mokytojas gali ramiai ištverti net ir didžiausią triukšmą klasėje nekreipdamas į jį dėmesio. Tačiau jei vis dėlto jo kantrybė truks – gero nelauk. Dėl vieno triukšmadario gali blogai baigtis visai klasei. Jaučio ženklo žmonės labai atkaklūs. Niekas neprivers jo išklysti iš numatyto pamokos plano – nebent karas, maras arba gaisras. Laimė, šios negandos nutinka ne taip jau dažnai, taigi pamokai reikia rengtis sąžiningai ir nuoširdžiai. Jautį erzina nepastovumas. Todėl jei moksleiviui patinka dažnai keisti savo sėdėjimo vietą klasėje – geriau tai daryti per kitų mokytojų pamokas. Jaučio ženklo mokytojas vertina išsamumą, todėl per jo pamokas atsakant į klausimą geriau prirašyti daugiau, nei pernelyg sutrumpinti savo atsakymą. Šie mokytojai užduoda gana daug medžiagos, tačiau visada palaikys ir idėją papramogauti – surengti klasės vakarėlį su muzika ir šokiais ar išsiruošti į turistinį žygį.

 

Dvyniai

Jų jumoro jausmas puikus, o tai – jau labai daug. Jumoras leis išgelbėti nepažangų mokinį nuo eilinio dvejeto ir neužmigdys visos klasės per pamoką. Šis mokytojas jaučia silpnybę kontroliniams darbams, kuriuos gali skirti iš anksto neįspėjęs. Per šio mokytojo pamokas galima pasinaudoti ir šiokia tokia jo silpnybe: pomėgiu paplepėti. Jei tik pavyks užkabinti įdomią temą – galima išvengti atsakinėjimo ar netgi išsisukti nuo rašomojo darbo: po Dvynių ženklu gimęs mokytojas gali įsitraukti į pokalbį ilgam. Labai tikėtina, kad pats besimokydamas mokykloje šis mokytojas mielai nusirašinėdavo nuo bendraklasių ir krėsdavo savo mokytojams šunybes. Taigi šitoje srityje jis – seniai ekspertas, nė nemėginkite jo pergudrauti.

 

Vėžys

Bendraukite su juo atsargiai, elkitės kaip su porcelianine vaza. Šį mokytoją lengva įžeisti, užgauti. Jei taip nutiks – iš karto pastebėsite: mokytojas užsisklęs savyje, gali net atsisakyti vesti pamoką. Tai reiškia, kad Vėžys užsidarė savo kiaute. Išgelbėti padėtį gali nebent prasmingas, įdomus klausimas, kuriuo mokiniai parodytų, kad domisi pamokos medžiaga, trokšta gilinti žinias. Po Vėžio ženklu gimę mokytojai paprastai būna įsimylėję savo dėstomą dalyką ir trokšta šią meilę įskiepyti mokiniams. Jiems neužtenka, kad klasėje būtų tylu. Ir netgi dėmesio neužtenka. Jie trokšta, kad mokiniai jaustų tą patį, ką pasinėręs į savo dėstomą medžiagą jaučia mokytojas. Jei Vėžio niekas neįžeidė, jis būna linksmas, mielas, neretai mokinius laiko kone savo šeimos nariais. Tačiau nepasiduokite klaidingam įspūdžiui, kad tokį mokytoją lengva apvynioti apie pirštą. Nepamirškite, kad po šiuo ženklu gimęs pats Gajus Julijus Cezaris. Galbūt ir jis greitai įsižeisdavo ir užsisklęsdavo, bet tai jam nesutrukdė užkariauti kone pusę pasaulio!

 

Liūtas

Jo geriau neerzinti. Bet prisijaukinti galima. Liūtai turi slaptą troškimą įtikti tiems, kuriuos globoja. Taigi jei jo mokiniai sugebės įtikinti Liūtą, kad jis – tik švelnus kačiukas, mokytojas toks ir bus. Tačiau jei elgsis su juo kaip su laukiniu žvėrim – patys kalti. Beje, Liūtas linkęs spręsi kilusias problemas ne tik pedagogiškai: jis gali išvaryti iš klasės, sumažinti pažymį dėl blogo elgesio ar pats išeiti iš klasės trinktelėjęs durimis. Iš tiesų mėgstamiausia Liūto vieta mokykloje – apskritai ne kabinetas, kuriame jis dirba, o aktų salės scena. Taigi po pamokų jis gali vesti teatro būrelį ar šokių studiją. Jei moksleiviui Liūto vedamose pamokose sekasi prastokai, tereikia Liūtą įtikinti, kad jo dėstomas dalykas – pats įdomiausias, nors ir pakankamai sudėtingas, – ir visas Liūto dėmesys bei simpatijos leis pakelti pažymius bent keletu balų. Liūtas – kilnus žmogus ir nesuės to, kuris jam paklūsta. Blogiausiu atveju – bent jau šiek tiek pagailės.

 

Mergelė

Geriau nevėluoti į pamoką. Pati Mergelė gali ateiti į mokyklą dar neprašvitus. Mergelę erzina bet kokia netvarka. Todėl iš mokinių reikalauja idealiai švarių ir tvarkingų sąsiuvinių, dailaus rašto. Mergelė puikiai įsimena smulkmenas. Pavyzdžiui, jei prieš mėnesį buvo skyrusi kokią užduotį – nesitikėkite, kad ją pamirš. Mergelė supratingai įvertins moksleivių ir auklėtinių sveikatos negalavimus, nes net ir nebūdama specialistė ji domisi medicina. Ji duos išties vertingų patarimų, įvertinusi padėtį gal ir iš pamokos išleis. Tačiau itin pareiginga, atsakinga ir skrupulinga ji būtinai apie tai informuos tėvus – taigi simuliuoti beprasmiška.

 

Svarstyklės

Po šiuo ženklu gimę mokytojai nepakęs triukšmo klasėje. Triukšmas juos išveda iš pusiausvyros, tai trukdo Svarstyklėms susikaupti ir tinkamai išdėstyti pamokos medžiagą. Kartais Svarstyklės praranda vidinę pusiausvyrą jau pakeliui į mokyklą. Mokiniai netruks tai pastebėti: kas vakar mokytojui tiko, tas šiandien atrodys blogai. Supratus apie tokią būseną būtų gerai mokytoją pagirti, išreikšti savo susižavėjimą ir pagarbą – tai Svarstyklėms garantuos puikią nuotaiką visai likusiai dienai. Savo auklėjamajai klasei Svarstyklės neįkyri. Kartkartėmis suorganizuoja išvyką į teatrą ar kokią ekskursiją. Svarstyklės be rimtos priežasties neskambins tėvams, nekvies jų į mokyklą dėl menkniekių. Taip pat ir nesivels į mokinių tarpusavio konfliktus – leis viską išsiaiškinti patiems ir įsikiš tik tuo atveju, jei padėtis taps grėsminga.

 

Skorpionas

Nieko nepadarys, Skorpionui artima kraštutinumų filosofija: arba darysite tai, ką uždaviau, arba jums baigsis blogai. Maištauti beprasmiška – Skorpionas net ir didžiausius neklaužadas akimirksniu sustabdo žvilgsniu. Kaip žinia, Skorpionas pirmas negelia. Taigi iš pažiūros jis – tylus ir ramus. Tačiau dėmesio! Vienas neatsargus judesys – ir gausite porciją nuodų. Su tokiu mokytoju geriau nesiginčyti. Bendraujant su Skorpionu svarbu neparodyti savo baimės. Geriau pademonstruoti savo gabumus ir žinias. Tik taip pelnysite mokytojo Skorpiono pagarbą ir bent šiokį tokį nuolaidumą. Jei vis dėlto patekote Skorpiono nemalonėn – pasiguoskite bent jau mintimi, kad kaip tik dabar mokotės svarbiausiųjų – išgyvenimo bet kokiomis sąlygomis – pamokų.

 

Šaulys

Jei esate jo auklėtiniai – pasiruoškite kuprines ir palapines. Jei mokytojas – tikras Šaulys, jis dievina žygius. Ir būtinai šia savo aistra pamėgins užkrėsti visą klasę. Žinoma, vaikams teks mirkti lietuje, iššukuoti vietinius miškus ir aikšteles, mokytis įžiebti laužą vienu degtuku ir visų kitų įgūdžių. Šaulys – tiesus ir atviras. Jis neslėps to, ką mano apie mokinį, ir nevynios žodžių į vatą. Savo tikslu jis laiko ne tik dalykinių žinių kalimą mokiniams į galvą, bet ir svarbiausias gyvenimo pamokas. Jį erzina mokinių vangumas, negali pakęsti nuobodžiaujančių veidų. Taigi jei norite jam įtikti – teks išlaikyti spartų tempą ir greitą reakciją.

 

Ožiaragis

Su juo geriau nesiginčykite – vis tiek beviltiška. Jis įsitikinęs savo teisumu visur ir visada. Ir kuo vyresnis Ožiaragis – tuo šis įsitikinimas tvirtesnis. Vadovaujasi principu, kad net ir kvailo įstatymo privalu laikytis, nes tai – įstatymas. Sunkiai pavyks Ožiaragį sugraudinti ar įkalbėti pakeisti savo sprendimą. Jei vis dėlto mėginsite, rekomenduojama pradėti tokiais žodžiais: „Norėčiau jūsų patarimo...“ Ožiaragis dievina discipliną ir įvairią visuomenei naudingą veiklą. Tačiau taip pat vertina meną, klasiką. Jei ieškote savo mokytojui dovanos – idealiai tiks meniškas peizažas, kurį galima pakabinti klasėje ant sienos.

 

Vandenis

Su juo nenuobodžiausite. Apskritai Vandenis mokykloje – gana retas ir keistas reiškinys. Kaip kokia balta varna ar juoda avis. Juk mokyklos gyvenimas – tai nuolatinė disciplina, tvarkaraštis ir taisyklės. O Vandeniai šito negali pakęsti. Jis leis sau vėluoti į pamoką, užlaikyti klasę per pertrauką, gali sukviesti į kokius nors užsiėmimus per atostogas. Iš jo galima tikėtis ko tik norite, nuo televizijos laidos aptarimo iki dainavimo kinų kalba. Vandenis – tas mokytojas, pas kurį kabinete moksleiviai mielai susirenka po pamokų paplepėti. Jis dievinamas ir mylimas, tad geresnių rekomendacijų nė nereikia.

 

Žuvys

Šį mokytoją turėsite ne tik gerbti, bet ir saugoti. Mokykla Žuvims – ne pati jaukiausia terpė. Mokykloje apstu griežtumo, o Žuvys – jautrios. Vaikystėje jos neskaitydavo knygų su bloga pabaiga, nežiūrėjo siaubo filmų ir bijojo vampyrų. O jei jau nusprendė dirbti mokykloje – vadinasi, tikrai myli savo profesiją. Bene daugiausia Žuvų ženklo mokytojų rastumėte chemijos kabinetuose. Veikiausiai paslaptingas maišymo, garinimo, miltelių ir nuosėdų pasaulis juos pakeri ir nepaleidžia. Jei mokiniai pamokose ima maištauti, Žuvys ramiai išeina iš klasės ir laukia, kada netvarka savaime aprims. Bet gali ir labai įsižeisti, supykti. O to tikrai nereikėtų leisti. Juk Žuvys, kaip nė vienas kitas ženklas, moka užjausti, pagailėti ir palaikyti. Šiuos mokytojus lengva papirkti ir gėlėmis, ir ašaromis.

2011-09-24

Tedis Stollardas

 

Stovėdama prieš penktokų klasę pirmąją dieną mokykloje, jinai pasakė vaikams netiesą - kad, kaip ir dauguma mokytojų, juos myli visus vienodai. Bet juk tai buvo neįmanoma, nes pirmoje eilėje, pakumpęs, sėdėjo berniukas, vardu Tedis Stollardas. Misis Tomson stebėdavo Tedį anksčiau ir matė, kad jam nesisekė žaisti su kitais vaikais, kad jo drabužiai nebuvo tvarkingi, kad jį reikėjo nuprausti. Be to, Tedis kartais būdavo nemalonus vaikas. Kai Misis Tomson taisydavo Tedžio darbus, ji su pasimėgavimu rašydavo jam neigiamus pažymius, ir raudonu rašalu braukydavo klaidas. Mokykloje, kurioje dirbo Misis Tomson, mokytojai privalėjo pasidomėti ankstesnių klasių mokinių pažymiais. Mokytoja atidėjo Tedžio pažymių peržiūrą metų galui ir nustebo... Tedžio I-os klasės mokytoja rašė, kad jis šaunus vaikas, daug besijuokiantis, dirba kruopščiai, puikiai elgiasi. Su juo gera dirbti. Antros klasės mokytoja rašė, kad Tedis yra puikus mokinys, bet jis susirūpinęs, nes mama serga nepagydoma liga. Namuose jam nelengva. III-ios klasės mokytoja pastebėjo, jog mamos mirtis jį paveikė, berniukas stengiasi, bet jam sunku. Tėtis juo ne itin rūpinasi ir jo gyvenimas pasikeis į blogąją pusę, jei niekas nesiims priemonių. IV-tos klasės mokytoja rašė, kad Tedis šalinasi visų ir nesidomi mokykla, neturi draugų, miega per pamokas. Dabar Misis Tomson suprato viską. Jai pasidarė gėda dėl savo elgesio. Jinai dar blogiau pasijuto, kai mokiniai atnešė kalėdines dovanas, visas įvyniotas į gražų popierių. Išskyrus Tedį. Jo dovana buvo įpakuota į rudą, bakalėjos parduotuvės popierių. Mokytoja išvyniojo Tedžio dovaną. Vaikai pradėjo juoktis, kai pamatė dirbtinių briliantų apyrankę, kurioje trūko vieno akmenėlio, ir vos trečdalį buteliuko kvepalų. Ji sutramdė besijuokiančius vaikus, užsimaudama apyrankę, pasigėrėdama, kokia ji graži, ir pasikvėpindama riešus kvepalais. Tą dieną Tedis pasiliko po pamokų ir pasakė mokytojai: Misis Tomson, šiandien jūs kvepiate taip, kaip kvepėdavo mano mama. Kai vaikai išėjo iš klasės, Misis Tomson ilgai verkė. Ir nuo tos dienos ji nustojo mokyti skaityti, rašyti ir skaičiuoti. Jinai ėmė mokyti vaikus. Misis Tomson skyrė ypatingą dėmesį Tedžiui. Jiems dirbant kartu, jo protas atsigavo. Kuo labiau mokytoja jį drąsino, tuo guviau jis mokėsi. Metų gale Tedis tapo vienu iš šauniausių klasės berniukų. Ir, nepaisant to, jog mokytoja sakė, mylinti visus vienodai, jos "numylėtinis" buvo Tedis. Po metų jinai gavo raštelį nuo Tedžio, kuriame jis rašė, jog ji buvo pati geriausia mokytoja, kokią tik jis kada yra turėjęs savo gyvenime. Praėjo 6-ri metai ir Tedis vėl parašė mokytojai. Jis rašė, jog baigė vidurinę mokyklą ir buvo trečias geriausias mokinys klasėje. Misis Tomson vis dar buvo pati geriausia mokytoja jo gyvenime. Po 4-rių metų mokytoja vėl gavo Tedžio laišką. Jame jis sakė, kad kad jam nėra lengva, bet jis stengiasi ir jis vėl priminė, jog Misis Tomson buvo jo mylimiausia mokytoja. Vėliau atėjo dar vienas laiškas, kuriame Tedis pasakojo, gavęs bakalauro laipsnį su pagyrimu ir nusprendęs studijuoti toliau ir kad Misis Tomson buvo jo mylimiausia mokytoja. Dabar jo pavardė buvo ilgesnė: laišką pasirašė "daktaras Teodoras Stollardas". Istorija čia nesibaigia. Pavasarį atėjo laiškas, kuriame jis rašė, jog ketina vesti. Jo tėvas buvo miręs ir jis klausė Misis Tomson, ar ji nesutiktų būti jaunikio mamos vietoje. Žinoma, ji sutiko. Ji pasipuošė Tedžio mamos apyranke ir buvo pasikvėpinusi jo mamos kvepalais. Jie apsikabino vienas kitą ir daktaras Stollardas sušnibždėjo: Ačiū, Misis Tomson už tai, kad manimi patikėjote. Ačiū, kad leidote man pasijusti svarbiu ir parodėte, jog aš galiu kažką pakeisti. Misis Tomson, vos sulaikydama ašaras pasakė: Tedi, tu neteisus. Būtent tu mane išmokei, kad aš galiu kažką keisti. Kol tavęs nesutikau, aš nemokėjau būti Mokytoja.

2011-08-03

Pamąstymui

2011-04-27

MOTINOS ŠYPSENA

 (Legenda)

 

Vieną kartą Dievas pasišaukė pas save tris angelus ir tarė: -Skriskite žemėn ir raskite patį gražiausią dalyką. Radę atneškite man parodyti, kad galėčiau savo kūrybos vaisium pasidžiaugti. Gavę įsakymą, angelai išskrido. Ilgai skraidė po pačias gražiausias žemės vietas. Daug gražių dalykų matė, ir buvo labai sunku patį gražiausią išrinkti. Pirmasis angelas pavargęs anksti nuėjo miegoti. Rytą pabudęs skrido virš didelės žydinčios pievos. Saulė buvo vos tik patekėjusi. Rasos lašeliai blizgėjo vaivorykštės spalvomis. Angelas sustojo ir ilgai grožėjosi šiuo vaizdu. Iš tikrųjų, kas galėtų būti gražesnio už šį rasos lašelį. Atsargiai paėmė vieną lašelį ir nuskrido į dangų. Juo arčiau dangaus, juo lašelis mažėjo. Kai atsirado pas Dievo sostą, rasos lašelis buvo išnykęs – išgaravęs. Jis viską papasakojo Dievui ir labai atsiprašė už nepavykusią kelionę. Antrasis angelas, visur apskraidęs, sustojo prie gėlių. Kas gali būti gražesnio už gėles! Tik lieka pasirinkti pačią gražiausią. O tai padaryti nelengva. Pagaliau nusprendė, kad visų gėlių karalienė bus rožė. Parinkęs gražiausią nuskynė ir nuskrido į dangų. Linksmas susitiko Dievą. Ištraukė iš po balto rūbo raudoną rožę. O nelaimė! Žiedo lapeliai nuvytę, pajuodavę. Nusiminė ir antrasis angelas po didelio nepasisekimo. Dabar Dievas nekantriai laukė trečiojo angelo. Nelengva buvo ir trečiajam išsirinkti ką nors gražiausio. Pavargęs nusileido vienoje pievoje prie upelio. Ten žaidė mamytė su savo maža dukrele. Jos abi buvo labai linksmos ir laimingos. Angelas stebėjo motinos veidą. Juo ilgiau žiūrėjo, juo jis atrodė gražesnis, žavesnis. Jos meilė dukrelei buvo begalinė, ir toji laimė, kaip šviesi saulė, spindėjo jos gražiame veide. Ilgiau nelaukė angelas, paėmė motinos šypseną ir nuskrido į dangų. Jo laukė Dievas ir abu angelai. Kai pasirodė danguje trečiasis angelas ir atidavė Dievui motinos šypseną, Dievas labai apsidžiaugė: -Ačiū, gerasis angele, Tu radai patį gražiausią dalyką, koks tik gali būti žemėje. Motinos meilė neišgaruoja, kaip rasos lašas, nenuvysta, kaip gėlės žiedas. Jos nepakanda nei žiemos šaltis; jos nesunaikina nei stipri audra; jos nesudegina nei karšti spinduliai. Ji visada tokia pat, kol plaka krūtinėje jos širdis! – baigė Dievas.

2011-04-22 

 

Velykines kompozicijas kūrė antros klasės mokinukai

2011-01-15 

Gražių santykių ir jausmų su auklėtiniais palaikymas.

 

Vieną kartą ...

Seniai, labai seniai buvo sala, kurioje gyveno visi žmonių jausmai ir vertybės: Džiaugsmas, Liūdesys, Pažinimas ir visi kiti Jausmai. Kartu su jais gyveno ir Meilė.

Vieną gražią dieną Jausmai sužinojo, kad ši sala netrukus nuskęs. Taigi, visi susėdo į savo laivus ir apleido salą. Tiktai Meilė laukė iki paskutinės minutės. Kai sala pradėjo skęsti, Meilė ėmė šauktis pagalbos. Prabangiu laivu pro šalį praplaukė Turtingumas. Meilė jį paklausė: „Turtingume, ar negalėtum manęs paimti su savimi?“

„Ne, negaliu. Savo laive turiu daug aukso ir sidabro. Čia tau nėra vietos.“

Tada Meilė ėmė prašyti Išdidumo, kuris savo įspūdingu plaukė laivu pro šalį: „Išdidume, ar negalėtum manęs paimti su savimi?“

„Meile, negaliu tavęs paimti, - atsakė Išdidumas, - čia viskas taip tobula. Bijau, kad tu sugadinsi mano laivą.“

Dabar Meilė kreipėsi į Liūdesį, kuris kaip tik keliavo pro šalį: „Liūdesy, prašau tavęs, paimk mane su savimi.“ „ O Meile, - atsakė Liūdesys, - man taip liūdna, kad turiu likti vienas.“

Pro salą keliavo ir Džiaugsmas, bet jis buvo toks patenkintas, kad net negirdėjo, kai Meilė jį šaukė.

Staiga pasigirdo balsas: „Ateik, Meile, aš paimsiu tave su savimi.“ Meilę užkalbino kažkoks senelis. Meilė buvo tokia dėkinga ir laiminga, kad pamiršo paklausti senelio vardo. Kai jie pasiekė žemę, senelis nukeliavo tolyn. Meilė suprato, kokia dėkinga jam turi būti ir todėl paklausė Pažinimo: „Pažinime, gal gali pasakyti, kas man padėjo?“

„Tai buvo Laikas, - atsakė Pažinimas. „Laikas? – nustebo Meilė. – Kodėl jis man padėjo?“ Pažinimas išmintingai atsakė: „Nes tiktai Laikas supranta, kokia svarbi gyvenime yra Meilė.“


2010-12-25

 Kalėdinis sveikinimas

2010-10-05

 

Su Mokytojų diena!

2010-09-25 

 

Pasvalio rajono laikraštis "Darbas" apie svetainę

2010-09-20

 

Projektas "Pradinių klasių mokytojų ir specialiojo ugdymo pedagogų kompetencijų taikyti informacines komunikacines technologijas (IKT) ir inovatyvius mokymo metodus tobulinimo modelio išbandymas ir diegimas"

 

http://www.inovacijos_upc.smm.lt/

2010-09-19

 

TEIGIAMOS EMOCIJOS

 

Mokiniams išsiskirsčius malonu pasėdėti klasėje, pamąstyti, kaip prabėgo diena. Džiaugiuosi, kad galiu vesti savo mokinukus mokslų labirintais, nevaržomai pasinerti į kūrybos sūkurį. Man svarbu ne tik perduoti žinias, bet ir suteikti mokymosi džiaugsmą.

Mokiniams patinka mokytis, kai vyrauja bendradarbiavimo atmosfera. Mokymosi džiaugsmą lemia diena, sutinkama su šypsena. Įžengusi į klasę pasisveikinu dainuodama: „Kamuoliukas ritas, ritas, o antrokams labas rytas“. Jei pasisveikinimas linksmas, visi linki vieni kitiems geros dienos, atitinkama spalva (spalvotomis lipniomis juostelėmis) pavaizduoja savo nuotaiką. Jei nuotaika niūri, kalbinu toliau: “Kaip gyvena šiandien Tomas ir visi visi vaikai?“ Malonu išgirsti: „Ačiū, ačiū Jums labai. Rodos, kad visiems gerai“.

O ryto ratas...Nuostabus atradimas išreikšti save. Mokiniai (po du) pristato naujienas, būsimus įvykius, staigmenas.

Didžiausias džiaugsmas – gėrio ir grožio kruopelytės. Veikiame netradiciškai, iš anksto nepasirengę. Sėdime ant kalno ir nagrinėjame kūrinį. Parke matuojame medžių kamienus. Kuriame legendas, padavimus apie čia stūksantį didžiulį akmenį. Pasiklausę paukščių giesmių, Lėvens šniokštimo, prisimename M. K. Čiurlionio muziką.

Klausimų – atsakymų būdu skatinu greičiau pritaikyti turimas žinias. Pavyzdžiui, klausiu: „Dovilė perskaitė 11 knygų, o Agnė 6 mažiau. Kiek knygų perskaitė Agnė?“ Mokinių atsakymai netiesiogiai, užšifruoti:

Julija. Seniau tai buvo geriausias pažymys.

Aurimas. Tiek žodyje „matematika“ skiemenų.

Dovilė. Viena savaitė be poilsio dienų.

Paprastai mokinys tikisi sėkmės. Nesėkmė žlugdo darbą ir slopina entuziazmą. Kartu ieškome, gerais darbais puošiame save ir kitus. Mokomės suprasti, kad nesimokydami, nedirbdami gerų vaisių nesulauksime. Stengiuosi ne įsakinėti, o būti patarėja.

Klasę puošia vaikų kūryba: karpiniai, piešiniai, rašiniai, įvairūs paveikslai, susiję su matematika, gamta. Nejučia gimsta vaizdingi posakiai, sakiniai, eiliuoti posmai. Ir pamoka virsta pasaka. Taip gimė knygelės „Kūrybos karalystėje“, „Karpyti stebuklai“ (patirtimi pasidalyta su rajono pradinio ugdymo mokytojomis).

Dažnai įvairias temas gvildename su muzika. Muzika skamba ir per pertraukas, vaikai dainuoja, šoka. Muzikinį foną taip pat naudoju per dailės, darbelių, pasaulio pažinimo, kūno kultūros pamokas, kai norima kažką imituoti, sukurti, pailsėti.

Vaikai bendrauja grupelėmis, poromis, pasitelkdami „minčių lietų“. Tarpusavio pagalba, dialogai, muzikinis duetas, kryžiažodžiai, „Ryto ratas“, interviu, „Papasakok man“, pasirodymai, drama, aktyvinantys žaidimai – visa tai skatina smalsumą, žadina norą eiti pažinimo keliu.

 

Ekaterina Vanagienė

Noriūnų Jono Černiaus pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja ekspertė


[ „Informacinio leidinio“ priedas „Mano metodas" Vilnius, 2002 03 06 Nr.3]